Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2013

Av Lillis - 23 januari 2013 11:15

                                  Kylan håller i sig, nu på morgonen var det minus 18 grader,

                                  bara att gilla läget och se fram mot våren.

                                  Har inget att skriva om i dag, men jag kan i alla fall.

                                   ÖNSKA ER EN BRA ONSDAG,VAR RÄDDA OM ER  

Av Lillis - 22 januari 2013 11:24

                                      En mycket vacker vinterdag med sol, men kallt som sjutton

                                      - 15 grader på morgonen.

                                      Pulsade på mig mycket kläder och gick ut en kort sväng, men

                                      fy vad det bet i kinderna, men det går ju över när man kommer

                                      in i värmen igen och tur är väl det.

                                      I går kväll så provade jag lite kläder som jag inte haft på länge,

                                        fy vad dom hade krympt i garderoben,kan inte förstå det(ler)

                                       men det får man ta med en klackspark huvudsaken att man får

                                       vara frisk och kry och några kilon hit eller dit spelar ingen roll

                                          NU MINA VÄNNER FÅR NI TA VARA PÅ DENNA DAG

Av Lillis - 21 januari 2013 11:17

                                  Ny vecka och nya utmaningar, tyckte nyss att det var måndag veckorna

                                  går så fort så jag hinner inte med riktigt.

                                  Hoppas att ni alla har haft en bra och skön helg, för det har jag haft.

                                  I dag så är det bara-4 grader men det blåste så kallt.

                                  På min promenad i dag så träffade jag på en gammal arbetskamrat

                                  så vi gick och tog en fika tillsammans och satt och pratade gamla

                                  minnen från den tiden vi arbetade, så kul det var det, detta lever jag

                                  länge på.

                                  På eftermiddagen så kommer Inger hem en stund till mig

                                       EN BRA OCH SKÖN MÅNDAG SKA NI HA  

Av Lillis - 19 januari 2013 11:23

                                    En vacker dag med sol men så kallt -15 grader, men det

                                    myggfritt i alla fall.

                                    Har nu varit ut på en kort promenad, ni som har varit med

                                    mig ett tag vet ju om att en promenad om dagen är ett

                                    måste för mig.

                                    Min dotter ringde i morse och berättade att hon mår bra

                                    efter gårdagens behandling, så hon skulle gå och arbeta

                                    i dag.

                                    I går eftermiddag så kom barnbarnet Maria och hälsade

                                    på har ju inte träffat henne på en månad, och hon

                                    berättade om deras brölloppresa som hade varit toppen.

                                    I kväll så ska jag som vanligt titta på Stjärnorne på slottet

                                             ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN HELG  

Av Lillis - 18 januari 2013 10:58

                                   En kall fredag men myckert vackert ute, i morse så var det-9 grader.

                                   Vet att jag inte ska gnälla för det finns dom som har det mycket

                                    kallare.

                                    Så i dag när jag var ut och handlade så åkte långkalsongerna på och

                                    dom satt inte i vägen kan jag säga. När jag kom hem igen så var jag

                                    så rödblommig och fin, så nu tänker inte jag gå ut något mera.

                                    I dag så är min dotter och får sin andra behandling och nu hoppas

                                    jag av hela mitt hjärta att hon även får må bra denna gång och

                                    slippa allt som kan bli.

                                         EN BRA OCH SKÖN FREDAG ÖNSKAR JAG ER  

Av Lillis - 17 januari 2013 13:48

                                 Tidigt på förmiddagen så var jag till Vårdcentralen och kollade

                                  upp lite saker och kan ni tänka er att jag var frisk som en

                                  nötkärna och skönt var det.

                                  När detta var klart så gick jag ner på stan för att träffa

                                  Siv så nu har vi umgås några timmar, har sprungit i affärer

                                  även varit och ätit lunch tillsammans och sedan gick vi och

                                  tog en fika.

                                  Här snöar det från och till. vi har inte många grader men

                                  så råkallt är det så jag var genomfrusen när jag kom hem.

                                  Nu ska jag ta hand om Snuttan och gosa med henne hon har

                                  fått varit själv i många timmar

                                       EN FORTSATT BRA DAG OCH KVÄLL SKA NI HA  

Av Lillis - 16 januari 2013 11:27

                                   Snö i massor har vi fått under natten så nu räcker det och

                                   blir över. Trodde när jag skulle gå ut på min promenad att

                                   jag skulle få pulsa i snön men icke sa nicke. Måste ge

                                   snöröjningen här i stan en stor eloge för dom plogat gator

                                   och även trottoarerna och på vissa ställen hade dom oxå

                                   hunnit att sanda.

                                   Tyckte även att det var friskt och skönt ute.

                                    Ringde till Vårdcentralen i morse så nu fick jag en tid tills

                                    i morgon på förmiddagen

                                    I kväll så är det Sveriges mästerkock som gäller för mig.

                                           ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH FIN DAG  

                                  

                                   

                            

                                                  
                                                  
                

                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
    

Av Lillis - 15 januari 2013 12:35

                                 Snöat under natten och snöar fortfarande nu är det snö

                                  så långt ögat kan se. Måste ju medge att det är väldigt

                                  vackert och fint ute även om jag är ganska så trött på

                                  den vita varan som kommer ner, har varit ute och pulsat

                                  i snön, men nu vill jag ha vår

                                  Nu har Hasse varit här en sväng och han hade med sig

                                  Semlor och bjöd på så gott det smakade.

                                  Ska under eftermiddagen börja på att rensa i lite lådor

                                  så jag får bort lite skräp som jag inte behöver

                                    EN BRA TISDAG SKA NI ALLA HA  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards