Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Salig blandning

Av Lillis - 29 november 2011 13:09

                             Nu har jag stått och rullat köttbullar och har oxå stekt dom,

                             så nu ska jag bara frysa in dom, skönt att ha detta klart.

                             Har även varit ut på en liten promenad när jag ändå var ute

                             så passade jag på att gå upp en snabbis till Kate och titta till

                             till henne och se att allt var bra.

                             När det skymmer på lite så ska jag gå ner till Stadsparken och

                             ta ett kort på det fina trädet som dom satt belysning i, det lyser

                             så fint på kvällen men då vågar jag mig inte in där.

                                   EN BRA TISDAG TILL ER ALLA







 
 
Spanaren

Spanaren

29 november 2011 13:30

Jag styckefryser alltid mina köttbullar nu för tiden och steker dem klara när vi ska äta. Ett suveränt tips som jag fick till mig för ca 1 år sedan. Toppen att rulla köttbullarna med matolja också ;.)

Så mysigt det ska bli att se ditt fina kort senare ;.)

Ha en bra eftermiddag och kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

29 november 2011 14:02

Har du redan börjat med julmaten. Själv har jag inte tänkt tanken än.Vi ska ju ha "knytis" så det blir inte mycket jag behöver göra nu för tiden.
Ser fram emot bilden du ska fota. Blir nog jättefin.
Nu ska jag gå på "stickmöte" om en stund och fika o äta nåt "onödigt".
Ha det bra. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

29 november 2011 14:13

Oj vad du är duktig. Själv har jag bakat skurna pepparkakor och det tar fasen nästan hela dagen. Men nu är det klart!
Ser fram mot bilden.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 november 2011 16:03

Vilken mysig bild du har fått på din header, jätte mysig. Ja mörkt tycker jag det varit hela dagen idag. Skall gå ut med Kajsa en sväng men de blir då inte långt, hoppas hon gör ifrån sig snabbt.
Ha de bra/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Yvonne R

Yvonne R

29 november 2011 18:19

Så duktig du är med att fixa julmaten nu. Vi skall vara hos äldsta sonen i jul så vi behöver inte göra så mycket.
Är det "bus" i parken på kvällarna eftersom du inte vill gå dit på kvällen? Tråkigt isåfall, att man inte kan gå ut när det är mörkt :(
Ha det gott, kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

29 november 2011 19:21

så nu är du färdig med julköttbullarna :)
då väntar vi på bild av det fina trädet
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

29 november 2011 21:27

Det blir roligt att få se bilden du ska ta på trädet,det blir säkert en fin bild.

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

29 november 2011 21:36

Det känns så skönt när man får fixat klart lite av maten, köttbullar är ju alltid bra att ha klara i frysen. En slapp dag kan man ta en god macka med rödbets sallat eller något annat gott på, då orkar man med dagen och fått ork. Vill tro att Kate har det svårt med våran gråtrista vinter, blir kanske bättre när det kommer snö (om det blir någon vinter). Tack för samtalet i dag, alltid trevligt.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

30 november 2011 09:44

Gott med köttbullar. Min syster rullar några kilo varje år till julen. Jag slipper för vi firar alltid hos henne. Jag får inte hjälpa till heller......Jag klagar inte.

kram

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

30 november 2011 10:27

Jag har inhandlat köttfärsen den ligger i frysen, jag visst är det bra att vara ute i god tid med det mesta då slipper man jäkta på slutet.
Hoppas bilden blir fin
Ha en fortsatt bra dag vännen
kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

30 november 2011 11:17

Skönt att köttbullarna är klara inför julen.Jag har gjort på älgfärs och dom räcker nog även över julen.
Fin header med julmotiv på.
Ha en bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards