Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lillis - 12 oktober 2010 12:22

 I går så skulle Mona och jag träffas vi började med att gå en promenad sedan så fortsatte vi ner på stan. Sprang ut och in i affärerna var ju på jakt efter en vinterjacka men hittade ingen som jag tyckte om men affärerna finns ju kvar så det är bara att fortsätta att leta.

 När vi tröttnade att gå i affärerna  så gick vi och tog en fika, pratade bort en stund.

 Även i dag har vi sol men det blåser som bara den och löven yr med vindens hastighet.

 Till lunch i dag så gjorde jag i ordning Kassler Bobay receptet har jag fått av

 Cina, var super gott tycker att det är så kul att pröva på olika maträtter.

 En bra och fin höstdag åt er alla

Av Lillis - 11 oktober 2010 11:52

 En mycket vacker men kall dag har vi i Eskilstuna, men det är väl vad man har att vänta sig.

 Varit ut på min morgonpromenad men då frös jag av bara sjutton.

 Nu ser man på träden att det inte är så mycket löv kvar.

  Efter lunch så ska jag träffa Mona så får vi se vad vi hittar på för något men ut ska vi i alla fall.

Skulle behöva ha en ny vinterjacka får väl kolla i affärerna om jag hittar något som jag tycker om det återstå att se

 I kväll så ska jag titta på  Det okända

 En bra måndag till er alla  

Av Lillis - 10 oktober 2010 11:27

 I går lördag så hade vi en vacker dag med sol och även varmt och skönt var det ute, tog en promenad och passade på att ta några kort, tog även ett kort på ljungen som jag köpte härom dagen.

I går kväll så tittade jag på Här är ditt liv men tyckte inte att det var något bra så till slut så blev det  att jag satt och flippade mellan kanalerna med ett glas vin.

I dag  så försöker solen att bryta sig fram och den är nog på god väg ser jag.

Var ute en stund på förmiddagen men då tyckte jag att det var små kallt ute.

På eftermiddagen så kommer Karin över hon ska låna en mobil av mig för hennes har gått sönder.

I kväll så blir det att titta på Ensam mamma söker, tycker att det är roligt att följa dom och se vad det leder till.

                En fortsatt bra dag och var rädda om er

Klicka på bilderna                 

Av Lillis - 8 oktober 2010 11:40

 En grå och disig dag har vi inte ett dugg skönt ute.

Har under förmiddagen städat av balkongen och burit ner balkongmöblerna i källaren, har väl ingen andvändning av dom mer i år kan jag tro.

Pelargonerna som jag haft på balkongen  har jag ställt i trapphuset så där får dom stå över vintern

  Har varit och handlat hem lite god mat till helgen som jag ska smaska på, passade även på att köpa Ljung till balkongen så det lyser upp lite.

 I går kväll så tittade jag på Robinson och det verkar rätt så bra  så det får man väl följa och se hur det går för dom.

  Önskar er alla en bra och mysig helg

 Återkommer på söndag  

Av Lillis - 7 oktober 2010 11:57

 I morse så vaknade jag av att det spöregnade.

 Var i alla fall tvungen att gå ut under förmiddagen hade lovat Carina och uträtta lite saker åt henne som hon inte hinner med eftersom hon arbetar till Kl:18 varje kväll.

 Det stämmer precis som då sjunger i visan

Regnet det bara öser ner och jag är så våt om både skor och strumpor. Jag kunde nästan vrida ur byxorna nertill när jag kom hem och skorna var dyngsura.

Nu tänker jag hålla mig inne resten av dagen och bara ta det lugnt och koppla av.

 Önskar er alla en bra dag  

Av Lillis - 6 oktober 2010 11:06

 En superstressig morgon, 8,15 skulle jag vara hos tandläkaren på Mälarsjukhuset, kl:9,30 hos Carna på dam friseringen för att klippa mig.

Även fast jag är morgonpigg så tycker jag om att ta det lugnt på morgonen, gå och strosa i morgonrocken en stund. Jag tycker att hela dagen blir förstörd när mina rutiner rubbas, sedan är jag en sådan person  som inte kan stressa.

Nog talat om detta. Än så länge så lyser solen med sin frånvaro men jag tyckta att det var ganska så skönt ute, blåser inte så farligt i dag.

I kväll så ska jag titta på Bonde söker fru och se vad det leder till.

Avslutar med ett kort på Snuttan när hon ligger i garderoben och får sin skönhetssömn

                    En bra dag till er alla  

Av Lillis - 5 oktober 2010 11:26

 Blåser som sjutton men det är väl inget annat att vänta sig.

Nu är fönstret i vardagsrummet putsat och klart innför vintern och det känns skönt, tycker inte att det är något roligt jobb men det måste ju göras.

När det var klart så tyckte jag att jag skulle belönas med något, när jag ändå skulle ut och gå så passade jag på att köpa en stor påse med godis. om ni visste vad gott det smakar, men det får inte bli någon vana att springa och handla godis i tid och otid.

 Nu när jag tittar ut så ser jag att solen kommer fram och då kanske det blir en tur

ut på eftermiddagen


 Så länge man inte ger upp så har man inte förlorat

En bra dag till er alla

Av Lillis - 4 oktober 2010 11:29

 Nya utmaningar, började min måndag med att besöka tvättstugan och få lite rena kläder och det behövdes verkligen.

 Vädret i Eskilstuna är sol och moln i en salig blandning, men det är så skönt ute.

Varit ut på en långpromenad och passade även på att handla hem lite ätbart, håller nu på att göra i ordning Kyckling i lergryta  och det tar ju sin lilla tid vill jag lova men gott blir det som bara den.

 Vad jag ska göra resten av dagen återstå att se

 Önskar er alla en bra och fin måndag     

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards