Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Kallt som bara den!

Av Lillis - 6 januari 2010 12:56

I morse när jag slog upp mina ljusblå så visade termometern på -21,9 grader, just nu har det gått ner till -19,8 grader nu räcker det tycker jag.

Nu på morgonen har jag plockat bort mina tomtar och juldukar,men mina Adventsstjärnor i fönstren får vara kvar ett tag till,tycker att det är så mysigt när dom lyser.

Rita ringde på förmiddagen och ville att jag skulle komma över och fika, så jag trotsade kylan och gick dit, hade så mycket kläder på mig så jag såg ut som en

uppstoppad korv och det ända jag frös om var nästippen,har nyss kommit hem,men nu ska jag vara inne resten av dagen

 Önskar er alla en bra dag

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

6 januari 2010 14:07

Jaa du, ni har mycket kallare än vad vi har och jag tycker det räcker. Ta nu en mysdag hemma och njut av lugnet. Det gör jag.
Vi hörs vännen !!
Stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 januari 2010 14:11

Hej Lillis!
Ja fy så kallt det är,det är bäst att klä på sig ordentligt.Jag tror det blir en jättebra lösning för mig det här.Känner mig glad och alert igen.För mig blir det bara att vara inne och mysa.Äta lite och titta på Tv:en sen.Måste ha täckbyxor om jag ska gå ut,men har inte hunnit köpt några nya.Har ju växt ur dom andra,hihi!Visst ska det bli spännade med dom här valparna som kommer nu?lite orolig för valpningen känner jag mig x-tra mycket den gången konstigt nog.Men jag får hoppas det går bra.Det snöar här fast det är så kallt.Näe Lillis tänk om det var April och vår,vad skönt!
Kram gumman och ha en mysig inne vistelse.Vi hörs!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

6 januari 2010 14:50

Precis så gjorde jag med. Jag böt gardiner, tog bort alla tomtar och allt rött man lagt överallt men julstjärnan och adventljusstaken får stå kvar ett tag till.
Myset av skenet skulle jag sakna alldeles för mycket om jag tog bort det på en gång. Man får ha avvänjning. Ta en i taget hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

6 januari 2010 16:24

Det var väldigt så kallt du har det hos dej, så kallt har inte jag det. Massor av snö har vi förstås så nu är det verkligen riktig vargavinter.

http://violett

 
Sussi

Sussi

6 januari 2010 19:44

Som tur var så gick värmepumpen igång på dan så vi har fått in lite värme nu.
Det är bara att hoppas att det inte blir lika kallt i natt igen får då lägger den nog av igen..

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

6 januari 2010 20:37

Ja vintern kom med besked kan man väl säga :) Men klagar gör jag egentligen inte, gillar kylan faktiskt.Är ju lite udda jag........Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

6 januari 2010 21:09

Du får virka dig en tuta och sätta på näsan när du är ute, den sticker ju alltid ut och är så kännslig hehehe.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

6 januari 2010 21:51

Nu gäller det att trotsa vädrets makter och bylta på sig och som sagt om några månader är våren på väg.
Fy sjutton, man ska kunna lita på folk att kan behålla ett förtroende men tyvärr blir man besviken och ledsen.
Jag vet, men nu vet jag också vilka mina riktiga vänner är och det är värdefullt. Något så viktigt borde väl alla ha lärt sig under livets gång.
Natten är på ingång så jag säger natti natti och sov gott.
Kram
Love.

 
agge

agge

6 januari 2010 22:09

Jag har också kvar julen i fönstren men det ska bort i helgen. Nästa vecka är det 20.a knut och då ska julen ut....

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
margit

margit

7 januari 2010 01:37

GO NATT...jag är på jobbet, Lillis! Och tror väl att du ligger o sover som bäst...nu är bjudningarna över....tills nästa gång. Läser att du plockat bort julen också. Vårat i Kolsva får bli efter helgerna...
I kväll...torsdag så skall Lasse o jag gå på NYÅRSREVYN...han kommer under torsdagen till E-tuna han också..
Kramen min vän!

http://margitholm.blogg.se

 
av irja

av irja

7 januari 2010 01:37

Hej i Kylan !
Hoppas du mår bättre idag ?Kallt har vi här också,-29½grader och de lova kallare.Elden sprakar i tjälstens-kaminen,och en skön värme sprider över hela rummet,här sitter jag framför datorn skriver mina kommentarer . Före var jag och rasta min fyrbenta vän Lacky,fick palta på mig så mycket med kläder,(och Lacky fick på sitt) jag såg ut som en Michellin gubbe,och de säger väl sitt.
Julpynt har jag inte haft så mycket,eftersom vi varit på turne`(bortrest9.De lilla som finns kvar av julen åker ut med Knut . KRAM IA....

http://40-talisten

 
attis

attis

7 januari 2010 10:50

Ja det skulle inte vara dumt att vara i Florida nu. -23 grader är det här så jag håller mej nog inomhus idag. Ha det gorr.
Kramen

http://attisblogg.blogg.se

 
annsan_s

annsan_s

8 januari 2010 09:20

Godmorgon i kylan! Här har vi - 25 men det är ju myggfritt som tur är. Gillar låten och Westlife !

Tackar. Ha en bra fredag du med!

Varma kramar.

http://annlouises.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards