Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Rubrik saknas

Av Lillis - 1 oktober 2009 11:28

Ny månad och tiden bara springer i väg det är knappt man hinner med.I dag så är det råkallt man fryser ända in i märgen.Förra året så köpte jag en ny vinter jacka tog fram den i går för att vädra den, fick då se att det var ett hål vid axeln så nu har jag varit ner med den till skräddarn och lämnat in den.Passade på att köpa en tvåfärgad ljung som ni ser

på bilden.Var även en sväng i Stadsparken och då kom det en stor råtta och sprang fy så läskiga dom är,pratade med några som arbetade där så vecka 42 ska dom sätta ut några slags burar för råttorna

Önskar er alla en bra dag     

 
 
gerty

gerty

1 oktober 2009 12:16

Usch råttor vill vi inte ha , fint med ljung

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

1 oktober 2009 13:09

Ja nu är det baskemig höst på riktigt, nu finns det ingen återvädo, en vacker årstid tycker jag. Här har det varit sol hela dagen men nu kom det ett par rejäla skurar, snabba växlingar på vädret. Tråkigt med din vinterjacka, men skräddaren gör underverk. En fin ljung du har köpt. Råttor är inga trevliga djur.
Torsdagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 oktober 2009 14:11

Jätte fin ljung du köpt!
Dessa hemska stora råttorna är äckliga tycker jag.
Inte för jag e rått rädd men när dom blir som kattungar då är dom otrevliga!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
e-k

e-k

1 oktober 2009 14:39

Haha, lustigt, du skriver också om tiden idag, precis som jag och en bloggvän till.

Och ruskigt väder, brrr, jag är en vår och sommar människa.

Kram

http://eksvarld.bloggsida.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

1 oktober 2009 17:38

Råkallt... Håller med dig. Jag har också frusit så det blev en värmande brasa i kaminen när jag kom hem.
Men du, fy för stora råttor ... Ja, små också för den delen.
Ha det riktigt gott !!!
Kram vännen !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 oktober 2009 18:16

Kallt ja fy fanken så snabbt kylan kom.Ja det är nog bäst att få jackan lagad för den behövs nog nu.Råttor fy och blää,en annan är ju livrädd för dom,hihi!Så fin ljung du köpt.
Ha en mysig kväll nu!ska du se dokumentären kl.9 på 4:an ikväll(inlåst)?
Kramen vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

1 oktober 2009 21:00

Men så trist att du hade ett hål på din jacka. Tur att det går att laga :-)
Fy för råttor. Hoppas dom fångar allihopa hihi

Ha en bra kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 oktober 2009 21:28

Jag ska också se till att få fram lite varmare kläder nu, det är för kallt för att gå i tunn jacka.
Tråkigt med din jacka, jag hoppas att skräddaren kan fixa till den igen.
Råttor är bara så äckligt vidriga och de lär öka i antal, nu sedan alla ska ha kompost och sopsortering.
Tyvärr så är det svårt att få bort råttor om de har etablerat sig på en plats, de är både intelligenta och tåliga.
Ha det gott i höstrusket.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Monica

Monica

1 oktober 2009 21:57

Dom tvåfärgade ljungen är fina, så jag köpte också såna för ett par veckor sen.

Det är dags att ta fram lite varmare kläder nu och hänga undan sommarkläderna.

http://violett.bloggplatsen.se

 
agge

agge

1 oktober 2009 22:24

Vi hade problem med råttor förra året mitt i stan...Det bara kryllade av dem. Men i år tror jag att de är färre.
Vackert med ljung.

kram

http://jacastas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards