Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Kallt

Av Lillis - 17 december 2009 11:57

 Burr sa Kasper när han såg en naken häst va kallt det är,-7 grader hade vi i morse och halt som bara den och blåser gör det oxå.Har julstädat av det värsta i dag sen måste ju snabeldraken fram flera gånger innan jul det blir ju lite katthår. Har strukigt juldukar och lagt på samt plockat fram mina tomtar och placerat ut dom.

I morse när jag vaknade och tittade på fiskarna så upptäckte jag att dom hade så kallt i vattnet och kollade doppvärmaren det visade sig att den gott sönder så det var bara att gå ner på stan och köpa en ny,för jag vill ju inte att dom ska dö.

 I kväll så får man fortsätta att titta på bönderna och se hur det går

 Ha en fortsatt bra dag och kväll

 
 
Cina

Cina

17 december 2009 14:50

Här har vi -10,7 grader och har så vart nästan hela dagen.....de e kallt o det blåser svin ute......om det inte blåste skulle det vara skönt.

Tack för julkortet vi fick i postlådan idag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

17 december 2009 15:11

Skönt när juldukar är pålagda på borden och tomtarna utplacerade men så långt har jag inte kommit än.

Kul att se böndernas fortsatta äventyr nu när dom ska ut och resa.

Ha en trevlig kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

17 december 2009 16:15

Jag har inte lagt på mina juldukar ännu. Tänkte göra det i morgon när småflickorna kommer .... De ska vara här till lördag. Här har snöat hela dagen så nu ÄR det vitt.
Vi får se hur det går för bönderna i kväll ....
Ha det gott vännen !!!
Kram

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

17 december 2009 19:24

Hoppas att fiskarna har fått varmare nu. Ingen snö här men svinkallt..buurrr
kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

17 december 2009 20:55

Idag har solen skinit här och det har varit vindstilla. Underbart vinterväder. Bara några mil bort hade det tydligen varit snöstorm! Skönt att vi slapp det ;-)

Tur att du märket det där med fiskarna. Det vore jättetrist om dom skulle ha dött!!

Om du är som mig så kanske du också är intresserad av såna öronvärmare jag menar. Skickar med en länk så ser du vilka jag menar. Dom är jättepraktiska

http://www.billigaarbetsklader.se/oronvarmare-p-1598.aspx

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 december 2009 10:14

Varsågod :-)

Receptet gick jättefort att göra. Från det jag började smälta chokladen tills sist bollen var rullad tog det ca 25 min. Det är lagom det ;-)

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards